Medlemsregler

Genom att följa dessa regler kommer ni få en säker miljö att träna i med positiva medlemmar som alla vill utvecklas! Tillsammans blir vi starkare!
Genomgång sss          
Boknings-regler

Försök att planera dina pass i förväg så gott det går.
Våra schema veckor börjar på söndagar och slutat på lördagar. Detta beror på att vi använder oss av ett amerikanskt system.

Det är 4 timmars avbokningstid. Avbokar du efter denna tid kommer ditt pass förbrukas. Vilket leder till att du inte kan boka mer pass den dagen. En annan medlem får dock möjligheten att boka in sig då en plats öppnas upp. Se till att alltid avboka ditt pass när du inte kan komma!

Är ett pass fullt kan man ställa sig på väntelistan. Man kommer att läggas in automatiskt om någon avbokar sig. När det är 2 timmar kvar till passet kommer man inte att läggas in automatiskt längre. Då gäller det att själv logga in och boka det passet.

Attityd

  • Var positiv och le mycket :)
  • Om du har skador eller begränsningar – informera tränaren så kan vi hjälpa dig att anpassa träningen efter din förmåga.
  • Säkerhet för dig själv och dina träningskamrater skall alltid ha högst prioritet.
    Vad är ett personbästa/maxlyft värt om du allvarligt skadar dig själv eller din vän? Vi ansvarar för din säkerhet och kan komma att stoppa dig under något tillfälle då vi anser att det inte är säkert för dig att utföra den övning du vill göra.
  • Har du önskemål på roliga event, temapass så skriver vi gärna upp det på vår idélista. Kontakta oss på: info@crossfitvastkusten.se 

    Respekt

  • Kom till ditt pass i tid! Sen ankomst resulterar i 20 burpees, efter det hoppar man in i passet då man fått en kort uppvärmning av sina 20 burpees. 
  • Lyssna på dina tränare och följ instruktionerna.
  • Hälsa på dina kamrater och introducera dig för dem du inte träffat, välkomna de som är nya. Samhörighet och kamratskap är viktigt för oss. Vi vill att alla skall känna sig som hemma.
  • Visa hänsyn och respekt i lokalen. Uppträd mot andra så som du vill att de skall uppträda mot dig.
  • Sköt om din hygien. För din egen och andras skull.

    Under ett träningspass
  • Innan passet börjar skall man skriva upp sitt namn på tavlan.
  • Er träning skall anpassas efter hur era kroppar känner sig. Mår ni bra och är taggade kan ni köra på och utmana er! Är ni trötta och inte sovit/ätit bra kanske man får ställa in sig på ett lugnare pass med mindre intensitet.
    Tänk på att vi alltid utgår från dessa grundläggande principer inom alla övningar:
    – Teknik / Duplicera
    (Kunna utföra övningen med god teknik flera gr)
    – Intensitet (Möjlighet att utföra övningen snabbare eller med mer vikt)
    Är man nybörjare inom CrossFit kommer man naturligt behöva sänka farten
    på de övningar man inte riktigt behärskar för att öva in rörelsemönstret.
  • Vi anpassar övningar efter din förmåga och dina mål, prata gärna med oss så hjälper vi dig. Har du skadat dig så byter vi ut övningar så du ändå kan vara med och få bra träning. Vill du utmana dig med svårare övningar hjälper vi dig hitta en bra nivå att träna på.
  • Utnyttja din träning till fullo genom att ta vara på de 15 min innan ett pass då det är fritt fram för egen uppvärmning / teknik / prehab -träning. Vi har även 15 min efter pass för extra nedvarvning, rehab eller kanske träna teknik / styrka för att klara nya svårare övningar framöver. Vi coacher svarar gärna på frågor om ni undrar något innan eller efter passen.

 

Lokal & utrustning

 

  • Inga smutsiga skor i träningshallen. (Under sommaren kan man ha utomhusskor i lokalerna då vi både är inne och ute, men de får inte vara leriga och smutsiga.)
  • Magnesium / Kalk ska användas vid behov men bara på händerna, inte för att skriva på golvet. Håll händerna i hinken när du skall använda det.
  • Det är förbjudet att släppa kettlebells, hantlar och tomma skivstänger på golvet.
  • Dumpning med bumpers (gummiviktplattor) på stången är ok.
    (Man kan dock inte släppa 2,5 – 5 kg’s plattor då de går sönder. Resten av bumper vikterna som väger 10 kg och upp är okej att släppa på golvet)
  • Städa upp efter dig! Vikter och utrustning skall tillbaka till sin rätta plats. Magnesium, tejp etc. skall städas bort om man använt det under träningen.
  • Informera oss om du upptäcker något som är trasigt, felaktigt eller som saknas så att vi snabbt kan åtgärda det.
  • Har man rivit upp handen pågrund någon övning så får man inte fortsätta att träna förens man åtgärdat skadan och täckt handen med tejp eller en handske. Detta för att inte få blod på utrustningen och hålla lokalen ren! Sjukvårdsväskor finns i lokalerna.